Skip to main content
Vind een specialist
Go to the homepageVraag een adviesgesprek aanVind een showroom

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We hebben de meest voorkomende vragen hieronder beantwoord, misschien staat de jouwe er wel bij. Als je hier het antwoord niet kan vinden, neem dan contact op met een Luxaflex® specialist of stuur ons een bericht. Onze garantievoorwaarden lees je op deze pagina.

Algemeen

PowerView® Automation - algemeen

PowerView® Automation Gen 3

PowerView® Automation Gen 2

PowerView® Automation Gen 2 handleiding

Algemeen

Waarom zou ik voor een product van Luxaflex® kiezen?

Wij leveren innovatieve raamdecoratie, horren en zonwering, geheel op maat gemaakt. Duurzaamheid, kwaliteit, isolatie, veiligheid en design staan daarbij centraal. Wij begrijpen hoe belangrijk daglicht en privacy is voor het welbevinden van mensen. Verder bieden wij 5 jaar garantie op onze producten.

Waar kan ik een papieren brochure aanvragen?

Je kunt een papieren brochure aanvragen bij een specialist in je buurt.

Waar kan ik Luxaflex® producten kopen?

Voor een professioneel advies op maat staan in het hele land Luxaflex® specialisten voor je klaar. Zij kijken samen met jou welke raamdecoratie of zonwering het beste past bij jouw persoonlijke situatie past.

Waar kan ik meer te weten komen over producten die Luxaflex® onlangs heeft geïntroduceerd?

Houd onze website en socials in de gaten voor de laatste innovaties, maar loop vooral ook binnen bij een van de Luxaflex® specialisten, want zij zijn volledig op de hoogte van ons assortiment en updates.

Waar kan ik de kleuren en stoffen van een product vinden op de website?

Op onze website en socials proberen we je volledig te inspireren, maar je ziet daar niet álle kleuren, opties en dessins. We kunnen ons voorstellen dat nét dat ene stofje of kleurtje niet in beeld gebracht wordt. Daarom kun je het beste een bezoek brengen aan een Luxaflex® showroom, waar je de kleuren, materialen en stoffen het beste ervaart.

Waar kan ik voorbeelden van producten bekijken?

Je kunt het volledige assortiment van Luxaflex® kleuren en materialen terugvinden in de Luxaflex® collectieboeken. Contacteer je plaatselijke Luxaflex® specialist om voorbeelden van je favoriete producten en materialen te bekijken. Ook kan de Luxaflex® specialist een staal bestellen zodat je deze mee kunt nemen naar huis. Ga naar de specialistlocator op deze site voor een specialist in jouw buurt.

Waarom staan er geen (richt)prijzen op jullie site?

Elk product van Luxaflex® wordt op maat gemaakt. Meerdere factoren zoals de gekozen stof/kleur, het type bediening en de maatvoering zijn van invloed op de prijs. De Luxaflex® specialist geef je graag vakkundig advies, meet in geeft je een offerte op maat. Tevens kan jouw adviseur direct bekijken wat de maximale maatvoering is bij het gekozen product en kleur en/of type stof.

Verkoopt Luxaflex® rechtstreeks aan consumenten?

Om ervoor te zorgen dat je ervaring met Luxaflex® producten optimaal is, verkopen wij onze producten uitsluitend via professioneel opgeleide specialisten. In de Luxaflex® showroom krijg je deskundig advies. Vaak bieden deze specialisten professionele meet- en installatiediensten bij je thuis aan om ervoor te zorgen dat het resultaat altijd passend is.

Kan ik de producten ruilen?

De producten van Luxaflex® worden op maat gemaakt en kunnen daarom niet worden geruild.

Waar kan ik meer te weten komen over de verschillende bedieningssystemen van Luxaflex®?

Er zijn per soort raamdecoratie vaak verschillende bedieningsmogelijkheden, waarbij het smarthome een steeds grotere plaats kent. Bezoek de pagina Bedieningen om meer te leren over de handmatige en elektrische bedieningsopties.

Hebben jullie een oplossing voor draai-kiepramen?

Jazeker, onder andere door middel van de TruFit® uitvoering. Hierbij kan er raambekleding geïnstalleerd worden zonder te boren. Hierbij worden namelijk geleiders op het glas geplaatst. Deze bediening is toepasbaar op horizontale jaloezieën, Plissé- en Duette® Shades. Er zijn ook andere oplossingen mogelijk, wij adviseren je contact op te nemen met een Luxaflex® specialist voor advies op maat.

Kan ik mijn producten reinigen?

Voor tips en trucs over het reinigen van producten kijk je het beste op deze pagina. Je kunt er ook voor kiezen om uw product professioneel te laten reinigen door Speed Clean Mobile. Het reinigen van producten is altijd op eigen risico.

Waar kan ik meer informatie vinden over de Luxaflex® raambekleding voor professioneel gebruik?

Luxaflex® raamdecoratie wordt ook in kantoren, scholen, kinderdagverblijven, ziekenhuizen, overheidsinstellingen vaak toegepast. Wil je meer weten over projectmatige toepassingen van binnen- of buitenzonwering? Bekijk dan eens onze projecten pagina.

Waar kan ik meer te weten komen over milieuvriendelijke producten van Luxaflex®?

Wij streven met onze afnemers naar wederzijdse loyaliteit en een eerlijk, op wederzijdse prestaties gebaseerd, verdienmodel. Luxaflex Nederland heeft bij het uitvoeren van de bedrijfsactiviteiten oog voor het effect daarvan op mens, milieu en maatschappij. Lees hier meer.

Worden er (schadelijke) chemicaliën in of op de stoffen van Luxaflex® gebruikt?

Wij gebruikt geen “forever chemicals", zoals PFAS, PFOA. Onze plissé shades, rolgordijnen en verticale jaloezieën zijn – voor zover deze zijn uitgevoerd in gecertificeerde stoffen – getest volgens de OEKO-TEX® Standard 100. Dit betekent dat deze stoffen zijn gecontroleerd op en vrij bevonden van schadelijke componenten voor de menselijke gezondheid.

Ook kunnen wij bevestigen dat deze producten, alsmede onze Duette® shades, vrij zijn van Decabromodiphenyl ether (CAS 1163-19-5) en PFAS uit de C6-fluorpolymeer-categorie. Deze stoffen behoren tot de groep zorgwekkende chemische stoffen die vaak in verband worden gebracht met gezondheids- en milieurisico’s. U kunt dus met een gerust hart kiezen voor onze raamdecoratieoplossingen, ook in bv. slaapkamers.

Wat is uv-bescherming?

Uv is de afkorting van ‘ultraviolet’. Ultraviolette straling kan schade aanrichten aan je interieur. Het is daarom belangrijk dat onze producten de uv-straling van de zon blokkeren tegen verbleking en andere vormen van schade.

De mate van uv-bescherming is afhankelijk van type product en doek. Onze niet-transparante producten blokkeren doorgaans 98% tot 99% van de uv-straling. Zelfs onze transparante producten, zoals Silhouette® shades, kunnen tot 88% van de uv-stralen blokkeren bij open lamellen.

Ik heb een klacht over mijn product, welke stappen moet ik ondernemen?

Indien het product niet aan je verwachting voldoet of het is defect kun je dit melden bij het verkooppunt waar je het product hebt gekocht. De Luxaflex® specialist is de partij om tot een oplossing te komen.

Wat is de levertijd van een Luxaflex® product?

De levertijd van een Luxaflex® product verschilt per productgroep. Je kunt het beste bij jouw Luxaflex® specialist informeren naar de levertijd.

Hoeveel jaar garantie heb ik?

Onze garantievoorwaarden lees je op deze pagina, zowel voor raamdecoratie als buitenzonwering.

Kan ik een los onderdeel bestellen?

In veel gevallen kunnen er losse onderdelen besteld worden. Om dit te bepalen is het verstandig om met een foto van het onderdeel en het ordernummer naar de Luxaflex® specialist te gaan. Op die manier kunnen we bekijken of het onderdeel nog verkrijgbaar is.

Zijn mijn gegevens veilig op jullie website?

Alle gegevens worden behandeld conform de AVG. In deze link vind je een uitgebreide omschrijving.

Kan ik met een medewerker van Luxaflex® in contact komen?

Je Luxaflex® specialist is altijd je eerste aanspreekpunt. Wij nemen, indien van toepassing, in dat geval contact op met de Luxaflex® specialist. Deze weet immers alles over je bestelling. Wil je direct contact met een van onze medewerkers? Ga dan naar de contactpagina.

Ik heb een afspraak met een monteur van Luxaflex®, kan ik deze wijzigen?

Wanneer je de afspraak met één van onze Luxaflex® monteurs wilt wijzigen kun je contact opnemen met onze afdeling monteursplanning. Je vindt het telefoonnummer terug in de bevestigingsmail. Je kunt uiteraard ook terecht bij jouw Luxaflex® dealer.

Kan zonwering een glasbreuk veroorzaken?

Raambekleding veroorzaakt op zichzelf GEEN thermische breuken. Thermische breuken ontstaan door spanningen in het glas, bijvoorbeeld als het glas te strak in het kozijn zit, of omdat het glas bij het aanbrengen (onzichtbaar achter de glaslat) al beschadigd is.

Een korte uitleg: thermische glasbreuk is een vervelend verschijnsel dat wordt veroorzaakt door grote temperatuurverschillen in, met name, HR++ en HR+++ glas. We hebben het dan over grote temperatuurverschillen tussen de verschillende onderdelen van een raam. Hierdoor ontstaan er spanningen in de bestaande breuklijnen van het glas, met mogelijke glasbreuk tot gevolg. Gehard glas is speciaal behandeld glas dat tegen veel grotere temperatuurverschillen bestand is en daardoor minder gevoelig is voor een thermische breuk.

Vuistregel is dat moet worden voorkomen dat er grote plotselinge temperatuurverschillen ontstaan op het glas of dat warmte zich ophoopt achter het glas. Bij HR++ en HR+++ glas geldt: houdt op extreem warme dagen boven en onder een kier van enkele centimeters open, zodat ventilatie mogelijk is. Dit geldt ook voor raamdecoratie met een TruFit® profiel. Als je deze aanwijzingen opvolgt heb je het meeste plezier van zowel je glas als de raambekleding.

Is er een handleiding om een product te installeren?

Op de pagina Installatie vind je onze handleidingen per product terug.

Het verkooppunt van mijn Luxaflex® dealer bestaat niet meer, waar kan ik nu terecht?

Er zijn vaak meerdere Luxaflex® specialisten in de omgeving die graag voor je klaar staan om je te voorzien van advies. Kijk hier welke vestiging het dichtst in de buurt is.

PowerView® Automation - algemeen

Je leest hier veel gestelde vragen over PowerView® Automation. Deze vragen en antwoorden gelden voor zowel Gen 2 als Gen 3.

Wat is PowerView® en waarom zou ik hiervoor kiezen?

Met PowerView® Automation open en sluit je automatisch je Luxaflex® raamdecoratie op elk moment van de dag - gewoon met een druk op de knop, een mobiele app of je stem. Of laat het meebewegen met de zonsopkomst of -ondergang, of zelf ingestelde tijdsprogramma's. Perfect voor de beste privacy, bescherming van je meubels, maar ook tegen diefstal. Daarnaast is het kind- en huisdierveilig, omdat er geen bedieningskoorden zichtbaar zijn. Dat is ook nog eens extra mooi in je interieur. Ons bekroonde smarthomesysteem maakt verbinding met de meeste domotica-technologieën die momenteel op de markt zijn.

Welke apparaten zijn compatibel met de PowerView® app?

De PowerView® app is compatibel met mobiele Android™ apparaten (met Android 12.0 en hoger) en iOS-apparaten (met iOS 15.0 en hoger).

Zijn er servicekosten verbonden aan de app-functies?

Luxaflex® brengt geen aanvullende kosten in rekening voor app-updates. Voor functies die gebruik maken van je mobiele draadloze netwerk kun je bij je provider navragen of er kosten voor gegevensoverdracht van toepassing zijn.

Mijn PowerView® werkt niet meer, wat kan ik doen?

Wanneer jouw PowerView® Automation niet naar behoren werkt kun je contact opnemen met de Luxaflex® specialist waar je jouw producten hebt gekocht.

Is er bedrading nodig?

Het installeren van raambekleding met PowerView® verloopt bij de meeste producten draadloos. Luxaflex® biedt verschillende voedingsopties, waaronder (geïntegreerde) batterijen en 18 volt trafo’s met stekker.

Waar vind ik meer informatie over PowerView®?

Hier vind je meer informatie over PowerView® Automation en de installatie hiervan. Je vindt hier ook andere veelgestelde vragen.

Werkt mijn PowerView® Pebble® afstandsbediening meteen als hij uit de doos komt?

Nee. Een product moet eerst met een groepsnummer (1-6) op een PowerView® Pebble® afstandsbediening zijn verbonden om via een afstandsbediening te worden bediend.

Heb ik een PowerView® Pebble® afstandsbediening of PowerView® wandhouder nodig om mijn raamdecoratie te bedienen?

Een PowerView® Pebble® afstandsbediening of PowerView® wandhouder wordt ten zeerste aanbevolen als toevoeging aan het gebruik van de PowerView® app. Deze apparaten bieden een alternatieve bediening voor individuele producten en productgroepen en zijn ontworpen als aanvulling op elk interieur.

Kan ik mijn Luxaflex® gemotoriseerde producten met behulp van het automatiseringssysteem in mijn woning bedienen?

Met de toevoeging van de hub of gateway kunnen Luxaflex® PowerView® producten in het automatiseringssysteem van een woning worden opgenomen met behulp van IP (Internet protocol). Er is een PowerView® account nodig.

Kan ik aanvullende PowerView® Pebbles®, afstandsbedieningen of scene controllers kopen?

Je kunt desgewenst bijkomende PowerView® Pebbles® en wandhouder bevestigingen bestellen. Afstandsbedieningen en scene controllers kunnen niet individueel worden besteld; ze moeten worden besteld met een Pebble®- of wandhouderbevestiging.

Hoeveel producten kan ik bedienen met behulp van de PowerView® Pebble® afstandsbediening of de PowerView® wandhouder?

Je kunt de PowerView® afstandsbediening gebruiken voor het individueel bedienen van zes producten of het als groep bedienen van honderden producten, zolang de producten opdrachten van de remote kunnen ontvangen.

Welke kleuren zijn beschikbaar voor de PowerView® Pebble® afstandsbediening?

De PowerView® Pebble® afstandsbediening is beschikbaar in een verscheidenheid aan trendy kleuren en afwerkingen. Snow, Night, Lime, Poppy, Cobalt, Stone Frost, Clear Frost, Oyster, Ecru en Mist.

Welke kleuren zijn beschikbaar voor de PowerView® Wandhouder?

De PowerView® wandhouder is beschikbaar in Black Matte, White Matte en Nickel Matte

Hoe lang gaan de batterijen mee van mijn elektrische Luxaflex® raamdecoratie?

De batterijhouder voor AA-batterijen van elektrisch bediende raamdecoratie met PowerView® gaat doorgaans langer dan een jaar mee, afhankelijk van de afmetingen, de configuratie en het gebruik van de producten. Herlaadbare batterijen worden niet aanbevolen.

Wat doet de knop 'favourite' op de PowerView® Pebble® afstandsbediening?

Je kunt voor elk van de zes groepsknoppen op de PowerView® Pebble® afstandsbediening of de PowerView® wandhouder een favoriete positie creëren en instellen. Deze knop is een snelle en gemakkelijke manier om producten naar een specifieke positie te brengen. Bekijk hier hoe je jouw favoriete posities kunt instellen.

Wat is een 'ruimte' in de PowerView® app?

Met ruimtes kun je PowerView® producten die door de PowerView® app zijn ontdekt, zelf organiseren. Als een product eenmaal in de PowerView® app is ontdekt, kan het aan een ruimte worden toegewezen. Binnen een ruimte kunnen gebruikers individuele producten of groepen van hetzelfde producttype bedienen door gebruik te maken van de productspecifieke schuifbalk.

Wat is een 'scène' in de PowerView® app?

Een 'scène' wordt gebruikt voor het bedienen van een enkel product of meerdere producten die aan een ruimte zijn toegewezen. Producten in een scène kunnen worden geprogrammeerd op een vooraf ingestelde positie binnen het raam (bijv. lamellen open of product volledig omhoog gebracht), zodat de producten telkens als de scène wordt geactiveerd, naar hun vooraf ingestelde posities bewegen. Je kunt bijvoorbeeld een scène met de naam ‘Welterusten’ aanmaken, waarbij alle producten in een bepaalde ruimte naar de gesloten positie bewegen wanneer die scène wordt geactiveerd.

Wat is een programma in de PowerView® app?

Een programma is de getimede, automatische activering van geselecteerde scènes en multi-ruimtescènes. Gebruikers kunnen zelf een aangepast programma instellen voor elk programma dat ze aanmaken. Als een programma eenmaal is ingesteld, hoeft de gebruiker dit niet langer handmatig te activeren.

Werken de programma’s zelfs als mijn mobiele apparaat zich niet in de woning bevindt?

Ja, programma’s blijven producten bedienen op de ingestelde tijd(en) van de dag, zelfs als het draadloze apparaat zich niet in de woning bevindt. Bij Gen 2 worden de programmeringsgegevens in de PowerView® hub opgeslagen, bij Gen 3 in de PowerView® motoren van de raamdecoratie.

Worden de programma's automatisch aangepast aan de zomertijd?

Ja, de programma’s worden automatisch aan de zomertijd aangepast.

Ik moet mijn PowerView® raamdecoratie vervangen voor een nieuw PowerView® product. Blijft hij toch in de app staan nadat ik hem heb vervangen?

Als je PowerView® product(en) moet worden vervangen, is het noodzakelijk om deze uit de app te verwijderen met behulp van de opdracht 'product verwijderen', te vinden onder 'geavanceerde opties' in het scherm met de productinstellingen. Het verwijderen van producten met behulp van deze opdracht heeft tot gevolg dat de hub- of gatewaygegevens van de betreffende producten worden gewist. Als de vervangen raamdecoratie niet wordt verwijderd, blijft de app die raamdecoratie in de verschillende ruimte(s) en scène(s) waaraan deze is toegewezen, weergeven. Nadat de nieuwe raamdecoratie is geïnstalleerd, voer je de ontdekking ervoor uit en wijs je deze desgewenst aan de relevante ruimte(s) en scène(s) toe.

Wat is een PowerView® Automation netwerk?

PowerView® is een draadloze radiofrequentiecommunicatietaal (RF) die eigendom is van Luxaflex®. Gelijksoortig aan het wifinetwerk in je woning, verwijst het PowerView® netwerk naar een uniek PowerView® RF-ID dat communicatie mogelijk maakt tussen alle PowerView® apparaten die dit unieke RF-ID delen.

Wat is koppelen aan een netwerk?

Koppelen verwijst naar het verbinden van meerdere PowerView® afstandsbedieningen met elkaar of met de hub of Gateway om een gemeenschappelijk PowerView® netwerk tot stand te brengen. Het wordt aanbevolen om raamdecoratie met PowerView® en bedieningsaccessoires in de woning (afstandsbedieningen, repeaters, hubs of gateways) te koppelen aan één gemeenschappelijk netwerk, zodat ze allemaal communiceren via hetzelfde PowerView® netwerk radiofrequentie-ID.

PowerView® Automation Gen 3

Hieronder worden de meest gestelde vragen over PowerView® Automation Gen 3 beantwoordt. Staat je vraag er niet tussen? Kijk dan hier.

Hoe voeg ik producten toe aan mijn PowerView® huis?

In deze video leggen we je uit hoe je producten toevoegt aan jouw huis.

Welke Luxaflex® raamdecoratie is verkrijgbaar met PowerView® Automation Gen 3?

Alle producten die voorheen leverbaar waren met PowerView® Automation zijn ook leverbaar met Gen 3. Een volledig overzicht van deze producten is terug te vinden op onze PowerView® pagina.

Is er een nieuwe PowerView® app nodig om raamdecoratie met PowerView® Gen 3 te bedienen?

De bestaande PowerView® app kan gebruikt worden. Wel zijn er enkele app-functies die alleen beschikbaar zijn voor Gen 3 producten.

Kan de vorige PowerView® afstandsbediening gebruikt worden voor het bedienen van PowerView® Gen 3 raamdecoratie?

Nee. Oudere PowerView® afstandsbedieningen en accessoires kunnen alleen gebruikt worden bij de vorige generaties PowerView® producten. Omgekeerd kunnen Gen 3-accessoires zoals afstandsbedieningen en Gateways niet gebruikt worden bij de vorige generaties.

Wat als ik PowerView® Gen 3 producten alleen met de afstandsbediening wil bedienen, en niet met de PowerView® app?

De PowerView® app is vereist voor het programmeren en configureren van de Gen 3-afstandsbediening. Ook is de app nodig voor het aanpassen van de eindlimieten en andere functies. De meeste mensen beschikken over een smartphone of tablet waardoor het gebruik van de PowerView® app geen probleem zou moeten zijn.

Wordt er bij Gen 3 nog steeds gebruik gemaakt van een PowerView® netwerk?

Ja. Alle afstandsbedieningen en accessoires moeten deel uitmaken van hetzelfde PowerView® netwerk, nu ook wel PowerView® Huis genoemd. Het Gen 3 Huis heeft een uniek Huis-ID en is alleen toegankelijk voor de huiseigenaren en diegenen die zij uitnodigen.

De PowerView® app begeleidt je stap voor stap door het proces van het toevoegen van producten en accessoires. Zo creëer je een veilig, uniek PowerView® Huis.

Hoe communiceert PowerView® Gen 3 raamdecoratie?

PowerView® Gen 3 communiceert via Bluetooth® Low Energy (BLE) radiofrequentietechnologie en beschikt over real-time tweewegcommunicatie tussen de zonwering en het systeem.

Heb ik nog steeds een hub nodig om de PowerView® app te gebruiken met Gen 3 raamdecoratie?

Een hub is niet langer vereist om alle voordelen van de PowerView® app te ervaren. Het mobiele apparaat van de gebruiker kan direct communiceren met de Gen 3 producten. Voeg de nieuwe PowerView® Gen 3 gateway toe voor een volledige PowerView® ervaring. Zo is het met de gateway mogelijk om gebruik te maken van RemoteConnect™ om je raamdecoratie als je van huis bent te besturen en kun je PowerView® koppelen met andere home automation systemen.

Hoe kunnen de eindposities van PowerView® Gen 3 raamdecoratie worden aangepast?

De eindposities worden tijdens productie ingesteld. Gebruikers kunnen de eindposities aanpassen met behulp van de PowerView® app.

Is toegang tot het mobiele apparaat en wifi-netwerk van de huiseigenaar vereist om een PowerView® Huis in te stellen?

Toegang tot het wifi-netwerk of het mobiele apparaat van de huiseigenaar is niet vereist voor het zoeken van producten of het instellen van het PowerView® Huis. Monteurs kunnen tijdens de installatie mobiele data of een wifi-verbinding gebruiken. Nadat de installatie voltooid is kan de monteur het beheer overdragen aan de huiseigenaar

Hebben meerdere gebruikers binnen een huishouden toegang tot hetzelfde PowerView® Gen 3-huis?

De eigenaar van het PowerView® Huis kan inloggen met zijn PowerView® account om via meerdere apparaten toegang te krijgen tot het huis. Ook kunnen andere gebruikers uitgenodigd worden om lid te worden van het huis. De eigenaar bepaalt het toegangsniveau met bijhorende functies.

Welke home automation systemen kunnen gebruikt worden met PowerView® Gen 3?

Bijna alle systemen die voorheen toegankelijk waren zijn ook beschikbaar met PowerView® Gen 3. Dit omvat Amazon Alexa, Google Assistant, Apple Home, Matter, Control4 en andere domoticasystemen. Raadpleeg onze website voor een volledig overzicht.

Wat is RemoteConnect™?

PowerView® geeft onmiddellijke en nauwkeurige controle over jouw zonwering wanneer je thuis of onderweg bent. De nieuwe PowerView® gateway kan worden toegevoegd aan elk PowerView® systeem voor toegang tot RemoteConnect™, zodat jij je raamdecoratie bedient op elk gewenst moment en vanaf iedere plek op de wereld.

PowerView® Automation Gen 2

Hieronder worden de meest gestelde vragen over PowerView® Automation Gen 2 beantwoordt.

Worden firmware-updates voor de hub naar secundaire hubs gestuurd op hetzelfde moment dat de update naar de primaire hub wordt verzonden?

Hub firmware-updates worden automatisch vanuit de primaire hub naar de secundaire hub gepusht.

Wat is een multi-ruimtescène in de PowerView® app?

Een multi-ruimtescène is een enkelvoudige scène die meerdere productruimtes bevat. Wanneer je een multiruimtescène activeert, worden de producten in de ruimtes die aan deze multi-ruimtescène zijn toegewezen, bediend.

Welke wifirouters werken het beste met de PowerView® hub?

De PowerView® hub is ontworpen om te werken met voor consumenten goedgekeurde wifirouters. Echter, beveiligingsinstellingen of speciale configuraties kunnen van invloed zijn op de communicatie met de hub.

Kan ik het wifinetwerk waarmee mijn PowerView® hub is verbonden, veranderen?

Ja dat kan! De mogelijkheid om het huidige wifinetwerk waarmee de PowerView® hub is verbonden, te vergeten is te vinden in het hubmenu van de PowerView® app. Als het huidige wifinetwerk eenmaal is vergeten, kan de hub met een nieuw netwerk worden verbonden.Verbindt de hub hiervoor (tijdelijk) met de router via een ethernetkabel.

Wordt de firmware van de PowerView® repeater bijgewerkt op hetzelfde moment als de PowerView® hub firmware?

De firmware van de repeater wordt bijgewerkt als er een firmware-update vanuit de PowerView® server wordt gepusht.

Hoe ziet de repeater eruit als er een firmwareupdate wordt ontvangen?

Tijdens een update knippert de LED van de repeater blauw, ongeacht welke aangepaste kleur voor de repeater werd geselecteerd. Als de firmware-update is voltooid, keert de repeater terug naar de door de gebruiker geselecteerde kleur.

Kunnen repeaters worden gebruikt met PowerView® projecten die alleen extern zijn?

Ja dat kan! Repeaters kunnen worden gekoppeld aan een door de PowerView® afstandsbediening aangemaakt PowerView® Netwerk. De LED van de repeater wordt standaard uitgeschakeld, maar blijft blauw knipperen wanneer PowerView® opdrachten worden herhaald.

Hoe worden PowerView® repeaters in de PowerView® app geplaatst?

PowerView® repeaters worden in de PowerView® app geplaatst door middel van het ontdekkingsproces. Tijdens het ontdekkingsproces wordt een repeater aan het PowerView® netwerk gekoppeld. Na de ontdekking verschijnen repeaters in het menu 'accessoires'.

Moet de repeater zich tijdens de ontdekking in de uiteindelijke locatie binnen de woning bevinden?

Nee, als je repeaters ontdekt, hoeven ze zich niet in de uiteindelijke locatie te bevinden. De installateur moet echter wel zorgen dat repeaters in de gewenste locatie worden geplaatst, zodat de dekking van het PowerView® netwerk optimaal is.

Geldt er een bovengrens voor hoeveel repeaters in een enkel PowerView® project worden gebruikt?

Een enkel PowerView® project mag uit maximaal 6 repeaters bestaan.

Kan ik na de ontdekking een naam aan de repeater geven?

Ja, je kunt een naam aan repeaters geven in het menu van de PowerView® app onder 'accessoires'.

Waar in de PowerView® app kan ik de kleur van de repeater-LED aanpassen?

De repeater-LED kan worden aangepast vanuit het menu 'accessoires'.

Wat is de PowerView® scene controller?

De PowerView® scene controller werkt samen met de PowerView® hub om snel vanaf de Pebble® of aan de wand gemonteerde wandhouder naar een scène in je gepersonaliseerde lijst met scènes (aangemaakt in de PowerView® app) te navigeren en deze te activeren. PowerView® scene controllers vereisen een PowerView® hub.

PowerView® Automation Gen 2 handleiding

PowerView® Automation Gen 2 handleiding

Hulp nodig? Neem gerust contact met ons op.

Vind hier uw dichtstbijzijnde Luxaflex® dealer.

Wil je contact met een medewerker? Ga dan naar deze pagina en vul het contactformulier in.